7 marca br. uczniowie naszej szkoły, wraz z grupą studentów z Wyższej Szkoły Teologiczno-Humanistycznej, pod opieką pani Anny Tchórz oraz pani Beaty Małysz udali się do Berlina na dwudniową wycieczkę. Pierwszym punktem naszego pobytu w Berlinie było zwiedzenie Muzeum Pergamonu, jednej z najbardziej znanych placówek muzealnych w stolicy Niemiec, zlokalizowanego na tzw. Wyspie Muzeów.

Na uwagę szczególnie zasługiwał Ołtarz Zeusa z II w. p.n.e., sławna brama Isztar oraz sala tronowa legendarnego króla Nabuchodonozora. Następnie udaliśmy się do Reichstagu – siedziby Bundestagu - parlamentu niemieckiego. Gmach Reistagu zostal zaprojektowany przez architekta Sir Normana Fosera. Budynek ten jest bardzo ciekawy, posiada szklaną kopułę, na szczycie której znajduje się taras widokowy. Kopuła jest ekologicznym projektem oświetlającym salę plenarną, wyposażony w instalację zbierającą wodę opadową. Pierwszego dnia zwiedziliśmy również Muzeum Egipskie - budynek w stylu klassycystycznym. Na parterze budynku zobaczyliśmy liczne greckie, rzymskie i etruskie rzeźby, a na piętrze -staroegipskie eksponaty, pochodzące ze stolicy Faraona Echnatona. Podziw budziło popiersie Nefretete. Zmęczeni udaliśmy się do hostelu, by następnego dnia, po dobrym śniadaniu, wyruszyć na Międzynarodowe Targi Turystyczne, które są prezentacją całego świata, skupiona w jednym miejscu. Piękne stroje, kolorowo ubrani ludzie, pokazy i liczne prezentacje wzbudzały zachwyt wszystkich zwiedzających. Państwem przewodnim tegorocznych tegorocznych targów był Meksyk. Każdy z nas mógł udać sie na chwilę do wybranego zakątka świata, by poznać jego historię, kulturę i tradycje. Po wizycie na Targach udaliśmy się pod Bramę Brandenburską, która po zjednoczeniu Niemiec 3 X 1990r. stała się synonimem Pokoju i Wolności. Mijaliśmy pomnik upamiętniający zagładę Żydów podczas II Wojny Światowej oraz Checkpoint Charle – symboliczny punkt kontroli granicznej, który w okresie zimnej wojny był znanym przejściem granicznym między NRD a Berlinem Zachodnim. Weszliśmy na najsłynniejszy plac Berlina – Alexanderplatz, na którym stoi olbrzymia wieża telewizyjna i największa budowla Niemiec, mierząca 368m. Na placu tym mieści się też zegar Uranium przedstawiający w symboliczny sposób strefy czasowe świata. Na Alexanderplatz spędziliśmy trochę czasu, między innymi dokonując zakupów w licznych sklepach, a następnie udaliśmy się do centrum handlowego Schloss-Strassen Centrum do Primarku, mieszczącego się przy wyjeździe z Berlina. Niektórym z nas udało się kupić wspaniałe rzeczy za niewielką cenę. Sklep zamykano o godzinie 21. Zakupy były ostatnim punktem naszej wycieczki. Wszystkim się podobała wycieczka.