Uniform For Tolerance
2019/2020
Od 1. 08. 2019 do 310.01.2020r realizowany był polsko -litewski projekt ‘Uniform for tolerance”.
Celem projektu było odnalezienie korelacji miedzy mundurem a tolerancją. Projekt miał pokazać , iż służby mundurowe, szczycące się takimi wartościami jak honor, szacunek, oddanie, patriotyzm, także mogą przykładać się do budowania zjednoczonego, europejskiego społeczeństwa, służyć tolerancji.
Od 11-17 .11.2019 w Murzasichlu odbyła się wymiana młodzieży, w której wzięło udział 32 uczniów-16 z Polski oraz 16 z Litwy oraz czwórka liderów. Młodzież wzięła udział w warsztatach oraz sama przeprowadziła warsztaty o autorytetach, tolerancji, o szansach jakie daje mundur. Zostały przeprowadzone przez ekspertów warsztaty z pierwszej pomocy oraz musztry. Odbyły się wieczorki międzykulturowe, prezentujące kulturę Polski i Litwy. Młodzież rozwinęła swoje kompetencje językowe, związane ze świadomością kulturową, procesem nauki oraz informatyczne i miękkie. Zdobyła informacje przydatne podczas wyboru przyszłej ścieżki zawodowej. Rezultatem projektu był happening „Mundur dla Tolerancji" promujący mundurowość jako styl życia, pełen tolerancji, zrozumienia, poszanowania dla praw człowieka, ojczyzny i honoru. Ponadto młodzież stworzyła broszurę promującą projekt.
Projekt przyczynił się do pozytywnego wizerunku służb mundurowych, poiszerzenia świadomości o tolerancji i prawach człowieka.
Uniform-For-Toelrance - BROSZURA
Uniform For Tolerance -FILM
Więcej spokojnych szkół. Powstrzymaj przemoc i zapewnij bezpieczeństwo w edukacji szkolnej
More Peaceful Schools ; Stop violence and provide safety in School Education
2016/2017
Na początku roku szkolnego 2016/2017 nasze liceum rozpoczęło projekt unijny Erasmus Plus zatytułowany Więcej spokojnych szkół. Powstrzymaj przemoc i zapewnij bezpieczeństwo w edukacji szkolnej" („More Peaceful Schools ; Stop violence and provide safety in School Education”), który będzie trwał 2 lata do 31.08.2018 roku. Koordynatorami projektu są Justyna Wewióra oraz Katarzyna Nowok-Pajda, w projekcie pomaga również Dorota Palak.
W projekcie biorą udział kraje:
- Polska (Katowice)
- Turcja (Ankara, Corum)
- Anglia (Waterlooville)
- Hiszpania (Rincon de la Victoria)
- Włochy (Ladispoli)
Odbyły się już wszystkie wizyty w ramach projektu.
- W dniach 12-16 grudnia dwoje nauczycieli Justyna Wewióra i Katarzyna Nowok-Pajda wybrały się do miejscowości Rincon de la Victoria w Hiszpanii.
Podczas wyjazdu trwającego 5 dni został opracowany plan trwania projektu, działania projektowe, wyjazdy zagraniczne oraz zacieśniono więzi pomiędzy partnerami projektu.
Opracowano wyjazdy:
- spotkanie w Polsce (marzec 2017);
- spotkanie w Turcji, Corum (październik 2017);
- spotkanie w Anglii (maj 2018).
Nauczyciele pracowali w szkole nad projektem, wzięli udział w prezentacji szkół przed uczniami, odwiedzili burmistrza miasta, zwiedzili miasto Malaga oraz Granada, doświadczyli wieli pozytywnych emocji co na pewno zaowocuje w kolejnych działaniach projektowych.
Następnie od 19-25.03.2017 nasza szkoła organizowała pobyt 15 nauczycieli i 19 uczniów z krajów partnerskich. Wizyta zawierała prace nad projektem, wycieczki w różne rejony naszego regionu (Oświęcim, Kraków, Tarnowskie Góry) oraz zacieśniała więzi między uczniami, którzy gościli swoich kolegów w swoich domach, m.in. w kręgielni czy na wspólnych obiadach.
W dniach 12-17 listopada odbyła się druga wizyta nauczycieli w ramach spotkań między projektowych w Turcji (Corum). Nauczyciele Justyna Wewióra i Dawid Ceglarek nie tylko zwiedzali tamtejsze piękne miejsca (m.in. Kapadocję), ale również pracowali nad projektem oraz wdrażaniem poszczególnych zadań do swoich szkół.
Ostatnia wizyta, tym razem z uczniami odbyła się do szkoły w Angli (Waterlooville). Trzech nauczycieli Justyna Wewióra, Katarzyna Nowok-Pajda oraz Dorota Palak w dniach 10-17 marca wraz z czterema uczniami: Dominiką Bartnik, Nikolą Rogaczewską, Magdą Grudzień oraz Łukaszem Nalepą udali się do Londynu na dwa dni, gdzie mieli okazję zobaczyć to piękne miasto w dzień jak i w nocy. Przez pięć dni uczniowie mieszkali ze swoimi angielskimi przyjaciółmi. Wspólnie brano udział w warsztatach okołoprojektowych, a także zwiedzano pobliskie miasta.
Zakończeniem projektu będzie napisanie raportu postępów do Agencji Narodowej do dnia 30.09.2018.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie projektu:
https://sites.google.com/site/morepeacefulschool/